lyliannn.reismee.nl

Maleisië, Kuala Lumpur en Penang

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels al ander halve week inMaleisië. Ik heb de eerste drie dagen in Kuala Lumpur door gebracht, behalve over de markten lopen en lekker eten, heb ik hier weinig gedaan.

Het is een erg mooie stad die ver ontwikkeld is vergeleken met grote steden in Sri Lanka. Toen ik aankwam op het vliegveld en de trein nam naar het centrum, keek ik mijn ogen uit. De treinen en bussen zijn hier inMaleisië nog luxer als in Nederland! Alles is perfect geregeld wat openbaar vervoer betreft. Dit is wel even wennen na het chaotische, maar vermakelijke openbaar vervoer in Sri Lanka.

Een nadeel aan het openbaar vervoer is dat ze de aircondition op Europese temperaturen zetten en dat is koud!

Vanaf Kuala Lumpur heb ik de bus naar Penang genomen, wat een eiland is boveninMaleisië dichtbij de Thaise grens. Ik had veel over de stad Georgetown in Penang gehoord dus ik was erg nieuwsgierig geworden. In deze stad is veel muziek in pubs in de avond, vooral backpackers die proberen op deze manier een aantal gratis overnachtigen te verdienen.
Ook is er veel streetart in de stad, wat de stad een bijzondere uitstraling geeft. Toch ben ik niet zo dol op steden en kreeg ik na een aantal dagen heimwee naar de mooie natuur en het strand zoals ik dat in Sri Lanka gezien had.

Daarom heb ik samen met de jongen waar ik mee reis een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. Op onze kaart zagen we een aantal stranden die we wilden bekijken. Na een klein uurtje rijden bleek dat we niet verder konden en te voet verder moesten om deze stranden te bezoeken. We moesten door de jungle 1,5 uur lopen om het eerste strand te bereiken.

Het was een heerlijke wandeling, de geuren, de kleuren, de geluiden en al het moois wat te zien is in de jungle is onbeschrijvelijk. Eenmaal aangekomen op het prachtige strand en een duik te hebben genomen, wist ik het zeker: ik wil kamperen op dit strand!

En twee dagen later ben ik, samen met mijn reisgenoot, teruggegaan naar het strand Monkey Beach. Met een tent en een tas vol blikvoer. Ik heb eigenlijk nog nooit echt gekampeerd zoals ik dat hier op het strand zou gaan doen, maar ik was erg enthousiast. We hebben de tent opgezet en het strand verkent. Om 6 uur gaan alle eettentjes dicht inclusief de toiletten. Na 6 uur is het dus echt kamperen in de wildernis. Er zijn zoveel geluiden om je heen, waarvan je niet weet waar het vandaan komt.
Zoals de naam van het strand misschien al verraad, er zijn erg veel apen op het strand. Die soms erg brutaal zijn. Ze plassen bijvoorbeeld voor je tent en proberen je eten te stelen.

Gelukkig is dat tweede niet gebeurd, al weet ik niet wat erger is..

De eerste nacht heb ik weinig geslapen. Rond 1 uur werd ik wakker omdat ik het water en golven hoorde. Ik heb de tent open gemaakt en ontdekte dat het vloed was waardoor het water ongeveer 1,5 meter bij onze tent vandaan was en door de golven soms nog dichterbij kwam.
De tweede nacht hadden we onze tent verplaatst en heb ik gelukkig beter kunnen slapen.
Overdag kun je lekker relaxen aan het strand en in de zee zwemmen. Boeken lezen, schrijven en vooral lekker genieten van de rust.

Ik had graag langer willen kamperen, maar doordat het erg slecht weer leek te worden, hebben we op het laatste moment besloten om terug te gaan naar de bewoonde wereld.
Ook wilde ik toch wel graag een echte douche na 3 dagen. Maar ik wil dit zeker vaker doen!

Morgen ga ik weer verder reizen en de natuur weer opzoeken op een andere plek.

Groetjes vanuit het zonnigeMaleisië!

Lylian

Reacties

Reacties

pa

Ga zo door schat. Jungle is zo mooi en rustgevend

Mam

Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt.
Geniet van je avontuur en ik geniet met je mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!