lyliannn.reismee.nl

Negombo en Matara, Sri Lanka

Hi allemaal,

Ik ben inmiddels alweer een week in Sri Lanka en het is hier super. Op het vliegveld werd ik direct al warm ontvangen door dansende bruine kerstmannen.

Terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik heerlijk aan de zee dat door de golven af en toe water op me af laat komen.

Ik heb mijn eerste 3 dagen in Negombo doorgebracht. Hier heb ik ontzettend leuke mensen ontmoet en me prima vermaakt. Samen met een jongen uit de VS ben ik naar het zuiden gegaan. Hij heeft me namelijk verteld dat het strand daar een paradijs zou zijn. Samen hebben we een 6 uur lange reis gemaakt met de trein. Omdat de deuren van de trein gewoon open zijn, zijn we daar gaan zitten zodat we van het uitzicht konden genieten. En het uitzicht was prachtig. De trein reed vlak langs de zee en door allemaal kleine wijkjes waar je goed kon zien hoe mensen zelf hun bestaan opgebouwd hebben. Tijdens de treinreis heb ik mijn ogen uitgekeken.

Ik zit nu al vanaf maandag in dit hostel in Matara en dat is niet omdat de jongen uit de VS geen gelijk had. Het is hier echt een paradijs en de sfeer hier is super relaxed. Ik doe daarom vooral niet veel hier en geniet volop. Tussen het niets doen door heb ik gesnorkeld, gesurfd en walvissen bekeken.

Ik was met het snorkelen helaas net te laat voor de prachtig grote schildpadden die hier voor het hostel regelmatig in het water te vinden zijn. Vanaf de kant heb ik ze wel gezien.

Surfen is nog niet helemaal mijn ding maar ik wil het erg graag leren dus ik ga mijn best doen.

Whale watching was erg gaaf, je kunt je bijna niet voorstellen hoe reusachtig deze beesten zijn. Ook hebben we een aantal orka's gespot.

Eigenlijk is het hier een grote dierentuin. Als je vanaf hier naar de hoofdstraat loopt, zie je regelmatig een hagedis in het kanaal. En dat is dan eentje van ongeveer 1,5 meter lang (incl staart). Ook zitten daar slangen, ik heb er eentje gezien tot nu toe.

Her en der vliegen hier vuurvliegjes rond, en er zitten kleine hagedissen overal en nergens. Het strand is 's avonds overladen met krab. Ook erg mooie hermit crabs, met allerlei kleuren huisjes/schelpen.

Omdat het gisteren kerstavond was hebben we met z'n allen, wat ongeveer 10 man is, de bbq voorbereid. We hadden verse vis gevuld met groente en aardappel salade. Dat hebben we opgewarmd op het kampvuur aan het strand tussen de palmbomen met 30 graden.

Ik heb nog nooit zo'n kerstavond gehad!

Ik heb mij ook nog nooit zo relaxed gevoeld als dat ik hier ben en het is heerlijk. Mijn hoofd is langzaam leeg aan het lopen en heel af en toe komen er wat gedachten in me op die me dan weer een poosje aan het denken zetten.

Ik ben helemaal zen en geniet.

Hier in Sri Lanka kan ik het wel een maand volhouden!

Zonnige groetjes vanaf het strand. En fijne kerstdagen allemaal.

Lylian

Reacties

Reacties

Ma

Mooi geschreven, zo genieten we met je mee.
Fijne kerstdagen!
Dikke liefde *doet handkus*
mam

HJ

Blij dat je het nu goed naar je zin hebt. Ik kijk uit naar je volgende update.

Gerda

Wat een belevenis! Je kunt het mooi beschrijven. Je moet niet bang voor dieren zijn volgens mij....... als je ze overal op straat al tegen komt! Geniet ervan! Maar dat doe je volgens mij wel...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!