lyliannn.reismee.nl

Dubai

al-salaam alaykum

Dit betekent 'vrede zij met u' en is een veel gehoorde en gewaardeerde groet hier in Dubai.

Na een 6,5 uur durende vlucht waar ik gezellig naast een alleen reizend jongetje van 7 mocht zitten ben ik woensdag 16 dec geland op Dubai airport. Waar mijn slaperige ogen direct wagenwijd open gingen door alle bijzondere indrukken.

De eerste arabier met een tulband en een lange witte jurk was gesignaleerd. Van deze niet zo erg spraakzame man kreeg ik weliswaar mijn eerste stempel in mijn nog lege paspoort.

Eenmaal de poortjes voorbij was mijn zoektocht naar voedsel begonnen. Ik had namelijk na mijn vertrek van huis niet meer gegeten.Ik mocht ook direct kennismaken met een opdringerige taxichauffeur. Die ik vriendelijk vertelde nog even geen taxi nodig te hebben omdat ik toe was aan een lekkere maaltijd.

Dat was niet een reden voor hem om mij met rust te laten. Daarentegen liet hij me alle eettentjes op het vliegveld zien, waar ik trouwens vlak voor stond. Meneer de opdringerige taxi chauffeur zou wel even wachten tot ik klaar was. Ik gaf direct aan dat dat niet nodig was maar meneer had hier duidelijk geen boodschap aan. Terwijl ik rustig zat te eten zwaaide hij een aantal keren naar me om blijkbaar duidelijk te maken dat hij er nog was.

Minstens een kwartier later was ik uitgegeten en hoopte ik ongestoord weg te kunnen lopen. En daar kwam hij alweer achter me aan.

Ik gaf aan eerst even rustig buiten wilde kijken om wat frisse lucht te halen en geen taxi nodig had. Hij kwam natuurlijk met me mee. Ondertussen vroeg hij me waar ik vandaag kwam, hoelang ik zou blijven en wat ik die avond wilde doen. Hij wilde me met alle liefde een rondleiding geven of meenemen naar de discotheek. Toen hij vroeg of ik een relatie had ben ik er maar op in gegaan en gezegd dat ik getrouwd ben. Gelukkig was dit de oplossing want nog geen 3 seconden later was meneer verdwenen. Eindelijk.

Eenmaal een betrouwbare taxi gevonden en onderweg was, had ik de grootste lol. Het rijgedrag van deze taxichauffeur was namelijk erg lachwekkend.

Hoe zeer ik ook mijn best deed om mijn lach in te houden des te meer frustreerde deze beste man zich over het verkeer. Al zigzaggend en toeterend zat hij zichzelf naast me op te vreten van frustratie.

Nog steeds verbaas ik me dat ik geen ongeluk heb zien gebeuren want het rijgedrag van de gemiddelde bestuurder hier is zeker niet voorzichtig te noemen. Degene met het grootste lef is namelijk degene die voorrang heeft. Natuurlijk is niemand het hier mee eens dus drukken zo'n 3 auto's tegelijk op de claxon. Dan te bedenken dat in Nederland ondertussen boetes uitgedeeld worden aan toeterende automobilisten.

Er wordt trouwens ook gerust 100 gereden terwijl je zigzaggend andere auto's passeert. Het heeft ergens wel wat van de GTA games.

Aangezien de taxichauffeur er helemaal klaar mee was en ik bijna bij het hotel was mocht ik midden op straat uitstappen. Maar met 20 toeterende auto's achter ons werd meneer al gauw nog zenuwachtiger. En gaf hij me een handvol teveel wisselgeld.

Gelukkig wist ik dankzij mijn nieuwsgierigheid en Google streetview waar het hotel zich bevond aangezien ik dit vooraf heb bekeken.

Eenmaal in het hotel had ik te maken met een aantal afrikanen, die vrijwel onverstaanbaar engels mompelen.

Toen ik eindelijk in mijn hotelkamer was beland kwam ik al snel tot de ontdekking dat ik niet alleen was.

Ik wordt namelijk vergezeld door een aantal kakkerlakken die ik al verschillende keren vermoord heb maar elke keer weer tot leven komen. Hoeveel levens hebben deze beesten toch?!Ik heb in ieder geval de moed opgegeven en probeer maar een beetje aan dit soort beesten te wennen.

Mijn Dubai avontuur zit er bijna op, zoals ik totaal niet verwacht had en van mezelf gehoopt had, heb ik mijn ticket 1 dag vooruit geboekt (een rib uit mijn tere lijf, maar toch voelt het goed).

De reden hiervoor?

Ik ben totaal niet op mijn gemak doordat ik iedere minuut op straat wordt aangekeken en des al niet te min komt menig man naar mij toe om mijn telefoonnummer te bemachtigen en een date te regelen. Dan daarbij zie je de 'dirty thoughts' direct op de mannelijke voorhoofden verschijnen.

Nooit geweten dat ik zo ontzettend aantrekkelijk ben maar Dubai heeft me dat in ieder geval kenbaar gemaakt.

Enfin, ondanks dit heb ik van Dubai genoten en ga ik mijn volgende visit in Dubai een extra luxe hotel boeken bij het strand. Want deze goedkope negerbuurt bevalt me niet.

Vandaag vertrekt mijn vliegtuig naar Sri Lanka om 7 uur en dan zal het in het koude Nederland zo'n 4 uur zijn. En 4 uur later land ik op Colombo airport.

Dit zal s'nachts zijn rond 1 uur wat voor jullie ongeveer 8 uur zal zijn.

Ik ga maar weer van het zonnetje genieten buiten.

Groetjes!!

Lylian

Reacties

Reacties

pa

Mooi verhaal meid, geniet van de mooie momenten
Het zal van niet altijd meezitten. Zolang de mooie dingen en leuke mensen maar de overhand hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!